Současná generace Hondy Jazz se nachází přibližně v polovině svého životního cyklu a je tedy čas na facelift. Čekat nějaké velké změny není na místě. Vůz na pomezí mezi hatchbackem a MPV o rozměrech malého auta poskytující o třídu větší prostor pro posádku prošel pouze drobnými retušemi. Ty mají za úkol design přiblížit ostatním modelům v portfoliu japonské automobilky.
Největší a zároveň milé překvapení najdeme pod krátkou kapotou. V motorovém prostoru totiž v Evropě dosud pracovala pouze atmosférická třináctistovka, která sice umí nízkou spotřebou spořit peníze, dynamicky se však konkurenci dopované turbodmychadly nevyrovná. Tento agregát bude nadále tvořit základ modelové nabídky.
Honda však pro evropský trh počítá s novou verzí nazvanou Dynamic. Tu kromě sportovních doplňků karoserie a několika barevných linek na nárazníkách charakterizuje především atmosférická patnáctistovka v útrobách. Ano, ta z modelu HR-V. Její výkon 130 koní dostupný pro Hondu typicky ve vyšších otáčkách bude malému autu slušet jistě více. O žádného velkého jedlíka nepůjde ani v tomto případě.
Oficiální materiály hovoří o kombinované spotřebě 5,4 litru benzinu na 100 km. To tedy v případě osazení vozu bezestupňovou převodovkou CVT. Manuál bude k dispozici také a jeho apetit dosáhne jistě nižších hodnot.
Oficiální premiéra faceliftované Hondy Jazz je naplánovaná na autosalon do Frankfurtu a na trh tak bude omlazené auto uvedeno kolem přelomu roku. Silnější motor mu v prodejích jistě pomůže, ale typicky vyšší pořizovací cena z něj bestseller zřejmě neudělá.
2.9.2017 11:58:22