Ostré hatchbacky mezi modely automobilky s diamantem ve znaku nyní zastupuje pouze Clio R.S. Tím pravým sportovním náčiním však v posledních letech byl především Mégane z dílny Renault Sport. Ve své současné generaci byl představen před několika dny na frankfurtském autosalonu. A největší chyby svého menšího bratříčka se vyvaroval.
Nabručené Clio je totiž nejvíce kritizováno za absenci manuální převodovky. Ostrý Mégane bude k dispozici volitelně se šestistupňovým manuálem nebo automatickou dvouspojkovou skříní EDC o stejném počtu rychlostních stupňů, jak je komu libo. Z Laguny třetí generace nebo současného Méganu GT se do útrob eresa dostalo také řízení všech kol nazvané 4Control. Pozitivní zprávou je i to, že z předchozí generace zůstala zachována sofistikovaná přední náprava, která měla zásadní podíl na jejích výtečných jízdních vlastnostech.
Renault Mégane R.S. bude dostupný ve třech verzích. Všechny budou poháněny přeplňovanou osmnáctistovkou TCe o objemu 1,8 litru. Provedení Sport a Cup budou mít tento motor naladěn na maximální výkon 280 koní, nejsilnější verze Trophy nabídne další dvacítku plnokrevníků. Samosvorný diferenciál Torsen dostanou kupci verzí Cup i Trophy.
23.9.2017 13:21:55