Italská automobilka se vzpínajícím se hřebcem ve znaku je nositelem tradice mezi sportovními vozy. Jako taková ale rozhodně neusíná na vydobytých vavřínech. To by se jí v prostředí mnoha mladých štik rozhodně nevyplatilo. Aktuálně chystá nový model 488 GTO, který má být podle dostupných informací nejrychlejším silničním vozem značky Ferrari v historii.
Jedno GTO již tento primát v rámci značky drželo. Byla jím slavná 288 z poloviny osmdesátých let, kterou ve výrobě nahradila neméně slavná F40. Ferrari 488 GTO však má jiného stájového rivala. Aktuálně nejrychlejším vozem z Maranella je LaFerrari.
Nový model má být odvozen od 488 GTB. Pohánět jej bude osmiválec umístěný před zadní nápravou. Agregát bude podle dostupných informací postaven na základě toho v závodní verzi Challenge a dosahovat má výkonu přes 700 koní. Známá je zřejmě již i podoba vozu, která unikla z předprodukčního katalogu.
Lepších jízdních výkonů nového GTO chtějí Italové dosáhnout i úsporami hmotnosti. Interiér bude o poznání chudší, podlaha vyrobená z hliníku a odtučňovací kúrou projdou dokonce i kola. Jen na motoru hodlají technici Ferrari uspořit 10% váhy. To vše hovoří o jasném záměru postavit de facto závodní vůz do silničního provozu.
6.2.2018 12:53:15