Čínské automobilky využívají obrovského potenciálu svého domácího trhu a raketově rostou. Některé dokonce pomalu pošilhávají po náročném evropském trhu. Automobilce Qoros se cesta přes Slovensko nevyplatila a ze starého kontinentu se stáhla. Nyní se ale na něm chce etablovat šanghajská SAIC.
Pro tu je cesta na starý kontinent spíše z nouze ctnost. Původně měla zájem působit v USA, ale tamní politická situace preferující domácí výrobu ji odradila. Naopak pro úspěch v našich končinách má v ruce trumf. Vlastní automobilky Rover (dnes Roewe) a MG, které postihl bankrot v roce 2005.
Obě dříve britské značky se v Číně poměrně slušně prodávají. Značka MG, kterou proslavily sportovní vozy klasických tvarů a později odvozených právě od Roverů, se však před několika lety znovu objevila ve Velké Británii. Dokonce se tu ještě nedávno vozy MG i vyráběly. Kvůli nízkým prodejům se však výroba stěhovala zpět do Číny. A odsud se budou vozy Morris Garages v roce 2019 dovážet i do kontinentální Evropy.
První stanicí bude Lucembursko, ale cílem čínské firmy je celý západoevropský trh. V portfoliu má několik modelů počínaje malým hatchbackem a konče větším SUV. Na autosalonu v Šanghaji se značka MG prezentovala také konceptem elektromobilu ne nepodobným škodováckému Vision E.
24.6.2017 09:25:12