I když většina značek dnes nenápadně tlačí movitější zákazníky do výběru SUV, Citroën chystá jako svou vlajkovou loď velký sedan. Při vzpomínce na to, jak macešsky se nyní francouzská značka chová k malým hatchbackům, se to zdá nezvyklé. Pravdou je, že opustit tradici limuzín by bylo téměř kacířským počinem i pro tuto celkem avantgardní značku.
Podle britského Autocaru, který citoval výkonnou ředitelku Citroënu Lindu Jacksonovou, má budoucí vůz nahradit modely C5 a C6. Takže nakonec možná půjde o další stažení ze sfér ne-SUV vozů, pokud by se jednalo o jediný model. Není se co divit. Móda hovoří jednoznačně a zejména klasickou střední třídu ničí válec v podobě pseudoterénních aut.
Nový vůz je vyvíjen tak, aby byl úspěšný i v Číně, kde hodlá francouzská automobilka výrazněji bodovat. Jeho předobrazem má být studie CXperience představená v září 2016. Její odvážné tvary ale Francouzi jistě v mnohém zjemní. Základní rozměry 4,85 metru dlouhé a jen 1,37 metru vysoké studie postavené na rozvoru 3 metry ale jistě leccos prozrazují. Přikrčený postoj konceptu budí dojem tvrdého sporťáku, ale Citroën se v posledních letech opět hlásí především ke komfortu na palubě, takže hýčkání by mělo být dost a dost.
30.1.2018 12:17:28