Situaci automobilových trhů v Číně a na starém kontinentu poměrně jasně dokresluje situace kolem SUV Citroën C5 Aircross. V říši středu se už prohání hezkých pár měsíců, ale do Evropy zamíří až nyní. Nahradí tak poněkud konvenčnější C5 v provedeních sedan a kombi, o které tu podle Francouzů není zájem.
V tuhém boji uvnitř nabitého segmentu má novince pomoci nejen evropský původ, ale také široké možnosti individualizace a pohodlný podvozek, k němuž se Citroën začal znovu hrdě hlásit. Ten tak i v případě C5 Aircross disponuje hydraulickými dorazy. Ty se v Evropě poprvé objevily u modelu C4 Cactus a reklamu s hrnkem kávy na střeše si nyní můžeme užívat ve sdělovacích prostředcích.
O čem už Francouzi nemluví, to je velikost zavazadlového prostoru. Tradiční doména české Škody se však v poslední době stává i silnou stránkou Citroënu. C5 Aircross pojme 580 – 720 litrů zavazadel, což je vážně velmi solidní hodnota.
Čtyři a půl metru dlouhý vůz dopředu poženou známé agregáty, které prošly evolučními změnami, aby vyhověly všem novým normám, které druhá polovina letošního roku přinese. Základem tak bude tříválcový Puretech o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní, který doplní o 50 koní silnější zážehová šestnáctistovka THP a turbodiesely naladěné taktéž na 130 a 180 koní. Za rok by se v nabídce měla objevit u plug-in hybridní verze.
9.6.2018 10:37:17