BMW M5 je ikonou mezi sportovními sedany. Mnichovská automobilka v uplynulých dnech představila její další generaci. Nový model má být nejrychlejší a nejobratnější „em pětkou“ v historii, která sahá až do roku 1984.
Svou zásluhu na tom má mít systém pohonu všech kol M xDrive. Ten je v tomto voze použit vůbec poprvé. Frank van Meel, předseda představenstva BMW M GmbH, popisuje výhody této technologie slovy: „Díky systému M xDrive lze nové BMW M5 řídit s tradiční kombinací sportovního charakteru a neochvějné přesnosti jak na závodním okruhu, tak i na otevřené silnici. Tam svého řidiče potěší i značně zlepšenou směrovou stabilitou a ovladatelností až na limitech svých schopností, a to i v nepříznivých podmínkách, jako je mokrá nebo zasněžená silnice.“
Díky tomuto systému je BMW M5 po nastartování čtyřkolkou s aktivovaným systémem DSC. Řidič si však může mezi jízdními režimi navolit i takový, kdy jsou poháněna vyhradně zadní kola a systém DSC vypnut, a vrhnout se tak do víru zábavy.
V útrobách šesté generace BMW M5 pracuje motor V8 o objemu 4,4 litru, vybavený technologií BMW M TwinPower Turbo. Ten sedanu poskytuje až 600 koní a 750 N.m. Tato síla stačí ke sprintu z klidu na stovku za 3,4 vteřiny. To je dobrá vizitka i pro novou osmistupňovou převodovku M Steptronic se systémem Drivelogic.
5.9.2017 12:45:28