Zdá se to k nevíře, ale i takové výkřiky nejmodernější techniky, jakými jsou supersporty, občas musejí projít modernizací. Výkladní skříně automobilek musejí zůstat výkladními skříněmi a stíhat dobu nejen z hlediska designu, ale i v oblasti techniky. A takovou modernizací nedávnou prošlo i Audi R8.
Se změnami na exteriéru se šetřilo. Ony také moc potřeba nebyly. Do Audi R8 byste neřekli, že se ve druhé generaci již prodává již od třetím rokem. Placka s ostrými hranami a mohutnými nasávači vzduchu za dveřmi by asi vypadala dobře vždycky. Nyní dostává ještě agresivněji tvarované nárazníky a tři malé otvory na masce, které dávají vzpomenout na nejslavnější éru sportovních vozů se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku.
Změny se tak dotkly především techniky. Audi R8 dostalo více výkonu. Ten stále ke kolům putuje z desetiválce. Jeho objem činí 5,2 litru a nedisponuje ničím, co petrolheadům vadí na současné automobilové produkci. Žádné turbo, žádný kompresor a elektrické kabely a akumulátor pouze na místech, kam už hezkých pár desetiletí patří. Rozesmutní je tak pouze filtr pevných částic, jímž je osazeno výfukové potrubí téhle německé bestie. Že to dusí výkon? To stádo koní o 570 hlavách se jen tak udusit nedá. Dokládá i hodnota 3,4 sekundy, za něž Audi R8 zrychlí z klidu na 100km/h.
31.10.2018 13:19:59