Stávající nejmenší zástupce německé automobilky Audi už dlouho nezapře svůj věk. Prémiový výrobce tak nyní přichází s další generací. Dramatické změny vzhledu nečekejte, těmi ingolstadtská automobilka nikdy nehýří. V útrobách vozu se však objeví ta nejpokročilejší koncernová technika.
Konkrétně se jedná o platformu MQB A0. kterou po Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo dostává i nejdražší zástupce. Jenom Fabia si na ni bude muset počkat. Dynamickému designu tak pomáhá tradičně velká šířka vozu, rozkročený postoj a oproti příbuzným modelům i snížená výška. 4030 mm dlouhé Audi A1 je dokonce o 50 mm nižší než Volkswagen Polo. Když k tomu připočteme rošťácky ostré hrany na karosérii vyvedené v prezentační žlutočerné kombinaci, máme před sebou malého ďáblíka.
Tím jistě bude s vrcholnou motorizací pod kapotou. V ryze zážehové paletě agregátů je jí přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW. Ani slabší motorizace však neudělají ostudu. Z patnáctistovky TSI řidič vydoluje až 110 kW, z litru 70 kW nebo 81 kW.
K solidním motorům patří také nejmodernější technologie, včetně infotainmentu s až desetipalcovou obrazovkou, bezpečnostních systémů na špičce třídy a slušné dávky praktičnosti. Vždyť zavazadlový prostor pojme až 335 litrů.
27.6.2018 09:53:02