Sportovními deriváty běžných rodinných modelů automobilky získávají na prestiži. Dokazují tím totiž svou technickou vyspělost a aktuální možnosti, nemluvě o tom, že sport je dobré PR. Proto existují všemožná RS, GTI nebo OPC. Do těchto vod nyní vstupuje automobilka, do které by to řekl málokdo. Ještě během prázdnin má být odhalena Lada Vesta Sport.
Ruská značka tím hodlá ještě zvýšit zájem o tento vůz především na domácím na trhu. Koncept sportovní Vesty přitom odhalila již rok po uvedení sériové verze. V roce 2016 šlo o jeden z dílků skládačky, kterou byly oslavy 50 let od založení továrny.
Po designové stránce šli Rusové na věc zcela klasicky. Na víku kufru přibylo decentní křídlo, změněny byly oba nárazníky a ten zadní je opatřen imitací difuzoru. Dynamickému vzhledu pomáhá ještě anténa na střeše ve tvaru žraločí ploutve a červené linky kontrastující s šedou barvou karoserie na továrních snímcích. Sportovnost podtrhují také velká sedmnáctipalcová kola a snížený podvozek. Tyto dvě změny se mají projevit i na stabilitě vozu v zatáčkách.
Čísla popisující pohon zhýčkané Evropany nenadchnou, staromilcům však vykouzlí jiskru v oku. Zážehová atmosférická osmnáctistovka pod kapotou disponuje výkonem až 107 kW. Tento agregát rozhodně nestačí současným moderním hot hatchům ani warm hatchům. 9,6 vteřiny, které vůz potřebuje k pokoření stokilometrové rychlosti, odpovídá spíše solidním motorizacím v běžných rodinných vozech. Jízdně má jít však o nejlepší Ladu.
25.7.2018 10:27:14