Škoda Superb je vozidlo vyšší střední třídy, vyráběné od roku 2001. První generace byla k dispozici pouze v jedné karosářské variantě – čtyřdveřovém sedanu. Postavena byla na podvozkové platformě, kterou využíval i Volkswagen Passat. Tři roky po zahájení výroby se vůz dočkal menších změn v podobě zvýšení variability interiéru, kdy přibyla možnost sklopení zadních sedaček a doplnily se některé prvky výbavy. Z počátku byl model ve třech výbavových stupních, po faceliftu se v nabídce objevila i luxusní edice Laurin & Klement, pyšnící se koženým čalouněním a silným benzinovým šestiválcem. Prodejně si Superb nevedl zrovna ideálně a začalo se spekulovat o tom, zda automobilka s jeho prodejem neskončí.
To se ovšem nepotvrdilo a v roce 2008 značka přichází s druhou generací Škoda Superb. Nejednalo se o klasický sedan, ale o kombinaci liftbacku a sedanu, využívající technologie Twindoor, tedy systému dvojího otevírání dveří. O rok později nabídku doplnilo i praktické kombi, jež svým objemem zavazadlového prostoru překonávalo všechny konkurenty střední třídy. Roku 2013 představila v čínském Šanghaji Škoda facelift její vlajkové lodi. Vůz tak získal ostřejší vzhled přední masky a dočkal se i přepracovaného designu loga. V prodeji model vydržel ještě další dva roky, kdy byl v Ženevě představen další nástupce. Škoda Super třetí generace vzbudila velmi pozitivní ohlasy, nejen díky svému povedenému vnějšímu vzhledu, za kterým stál šéfdesigner Jozef Kabaň a jeho tým, ale také i pro svoje pokrokové technické zpracování a bohatou výbavu.
Dnes je ojetá Škoda Superb dobrou volbou pro náročnější řidiče, jež od svého vozu očekávají pohodlí, eleganci a spolehlivost. Čeští řidiči vzhledem ke svému smyslu pro praktičnost nejčastěji vyhledávají ojeté vozy Škoda Superb Kombi, které disponují velkým kufrem, hodící se při přepravě objemnějšího nákladu, či na dlouhé výlety.